Proje Planımız

 

PROJE PLANIMIZ


PROJEMİZİN ADISTEAM IN MY LIFE (HAYATIMDAKİ STEAM)
PROJEMİZİN ÖZETİÖğrencilerimize STEAM yaklaşımı ile eleştirel düşünme ,yaratıcılık,hayal gücünü kullanma, problem çözme ,iş birliği yapma becerilerini kazandırmak ve öğrencilerimizi ezberci sistemden kurtarmak için kurulan bir projedir.Gerçek Dünya problemlerine çözümler arayarak 21.yüzyıl becerilerini öğrencilerimize kazandıracağız.
PROJENİN HEDEFLERİÖğrencilerimiz;
-Steam yaklaşımını tanır ve farkındalık kazanır,
-Gerçek Dünya problemlerine Steam yaklaşımı ile çözümler arar,
-Steam yaklaşımı ile disiplinlerarası çalışır,
-Teknoloji ve web2.0 araçlarını kullanır,
-Karşılarına çıkan sorunlara çözümler bulur,
-Dersleri ezber sisteminden çıkarıp yaratıcı düşünme,eleştirel düşünme,problem çözme,işbirliği içinde çalışma,kalıcı öğrenme ,aktif öğrenme becerileri kazanır.
-21.yüzyıl becerilerini kazanır.
ORTAK OKULLAR VE ÖĞRENCİLER ARASINDA İLETİŞİM VE İŞBİRLİĞİ

Proje katılımcısı her öğretmen, projeye 10 öğrenci dahil edecektir.

Twinmail, çevrimiçi görüşme ve sohbet, iletişim araçları, whatsApp,Blog,İnstagram, facebook gurup sayfası ile iletişim ve paylaşım yapılacaktır.

Proje faaliyetlerimiz Ocak ayında başlayıp Mayıs ayının sonunda bitirilecektir.Öğretmen ve öğrenci webinarları ile iletişim ve işbirliği sağlanacaktır.Proje planına göre etkinlikler yapılacak ve etkinlikler  web 2.0 araçları ile sunulacaktır.

PROJEMİZİN UYGULAMA ADIMLARI(TARİHE GÖRE)

Ocak Ayı'nda ;poster,logo ve introlar oluşturulacak.Öğrenci ve öğretmen avatarları oluşturulacak.Velilerden veli izin belgeleri alınacak.Tüm bu çalışmalar sayfalarda gerekli yerlere eklenecek.

15.01.2021 öğretmen tanışma webinarı yapılacak.

Şubat Ayı'nda ;öğrencilerimiz bilim insanlarının hayatlarını ve icatlarını araştırıp bunları posterde gösterecekler.Bilim insanlarının çalışmalarından ilham alan öğrencilerimiz günlük yaşamda karşılarına çıkan bir problemi çözmek için kendi icatların yapacaklar.Bu icatlarını videoda bize sunacaklar.

Ayrıca Şubat Ayı'nda Güvenli İnternet Günü ile ilgili learningapps ile  hazırlanacak oyun öğrencilerimize oynatılacak.Kodlama ,boyama,bulmaca ya da farklı bir etkinlik öğrencilerimize yaptırılacak.

03.02.2021 sohbet odası görüşmesi yapılacak.

10.02.2021 öğretmen webinarı yapılacak.

24.02.2021 öğrenci webinarı yapılacak.

Mart Ayı'nda ;öğrencilerimiz madde ile ilgili kavram haritası hazırlayacak.Maddenin doğadaki hal değişimini anlatan su döngüsü maketi hazırlayacak.Madde konusu ile ilgili armoredpenguin ile hazırlanan çengel bulmaca oynanacak.Yapılan tüm çalışmalar bookcreator web2.0 aracı ile sunulacak.

Dünya Su Günü ile ilgili  etkinlikler yapılacak.Bu çalışmalardan ortak bir poster oluşturulacak.

31.03.2021 sohbet odası görüşmesi apılacak.

11.03.2021 öğretmen webinarı yapılacak.

30.03.2021 öğrenci webinarı yapılacak.

Nisan Ayı'nda ;öğrencilerimiz bir broşür hazırlayacaklar.Bu broşürde alış veriş yaparken nelere dikkat ederiz,kaynakları nasıl daha bilinçli kullanırız sorularının cevabı olacak.Bilinçli bir tüketici olarak kaynakları verimli kullanmak için geri dönüşüm malzemelerinden üç boyutlu tasarımlar yapılacak.Yapılan çalışmalar wakelet web2.0 aracında sergilenecek.

Bilinçli Tüketici nasıl davranmalıdır?sorusunun cevabı ortak  hikaye yazılarak belirlenecek.

07.04.2021 öğretmen webinarı yapılacak.

29.04.2021 öğrenci webinarı yapılacak.

 

Mayıs Ayı'nda:öğrencilerimiz kültürleri tanımak için bir ülke seçip o ülkenin tarihini ,kültürünü,giyimlerini,yemeklerini....araştırıp video ile sunacaklar.Bu videoları Thinglink web2.0 aracında sergileyecekler.Daha sonra araştırdıkları ülkenin yemeğinden ilham alan öğrenciler kendi yemeklerini oluşturacaklar.Bu yemeklerin listesini yazıp yapılışını videoda anlatacaklar.Bu videolar birleştirilip proje üyerine ait sanal yemek kitabı oluşturulacak.

9Mayıs eTwinning Günü ile ilgili Projemizin adının baş harflerinden oluşan eTwinning nedir? sorusuna cevap veren akrostiş bir şiir yazılacak.

03.05.2021 öğretmen webinarı yapılacak.

PROJENİN EĞİTİM ÖĞRETİM PROGRAMI İLE NASIL BÜTÜNLEŞTİĞİProjemizdeki etkinlikler,prejemize üye öğretmenlerin sınıf seviyelerinin müfredatı ile bütünlleştirilecektir.
PROJEDEN BEKLENEN SONUÇLAR-Steam yaklaşımının tanıtılması ve yaygınlaştırılması,
- Öğrencilerin 21. Yüzyıl becerilerini kazanmalarının sağlanması
--Öğrencilerin bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik arasındaki disiplinler arası öğrenmeye olanak sağlanarak çoklu düşünmeye sevk edilmesi,
- Öğrencilerin karşılaştıkları gerçek dünya problemlerine çözümler üretme becerisi kazandırılması
-Öğrencilerin ezberci sistemden kurtularak eleştirel düşünme,problem çözme,yaratıcı düşünme ,işbirlikçi olma,çözüm odaklı olma ,hayal gücü gelişmiş ,araştırmacı , üreten bireyler olması beklenmektedir.
PROJEDE KULLANILACAK WEB 2.0 ARAÇLARI

*Storyjumper (e-book)

*Blogger (blog oluşturma)

*Google formlar(Anket oluşturma)

*Pixiz (Foto işleme)

*Canva(foto,resim işleme, tasarım)

*PosterMyVall(afiş,poster yapımı)

*Glitterphoto(foto,resim işleme,tasarım)

*PhotoFunia(foto,resim tasarım,işlem)

*Jigsaw ( yap-boz oluşturma)

*WortArt (logo,yazı tasarım)

*Youtube( video kaydetme, video sansürleme)

*Kizoa(video oluşturma)

*Learning Apss(etkinlik oluşturma)

*Cram (eşleştirme oyunları)

*Thinglink(etkileşimli görüntüler)

*Emaze(video tasarım)

*Toontastic (karikatür)

*ChatterPix(resimleri konuşturma)

Armoredpenguin ( Çengel Bulmaca)

Bookcreator (Sanal kitap)

Linoit  (duvar)

Wakelet (sergi)

Thinglink (ortak çalışma)

artsteps (sergi)

Padlet (duvar)

PROJE FİNAL ÜRÜNLERİProjemiz sonunda ortaklar ile işbirliği içinde sanal kitap,sanal sergi,blog,videolar hazırlanacak.
PROJE İLE İLGİLİ TELİF HAKKIProje kapsamında kullanılacak web2 araçları ve videolarda kullanılacak müzik eserleri, telif hakkı içermeyenlerden seçilecektir.
PROJEDE UYGULANACAK EĞİTİM - ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Steam Yaklaşımı ile Öğrenme

Yaparak-yaşayarak öğrenme,

İşbirlikli Öğrenme 

Proje Temelli Öğrenme 

Buluş Yolu ileÖğrenme(analiz.kavrama,sentez)

Tümevarım ve Tümdengelim yöntemi

Gözlemler

Deneyler

Sözlü ifade anlatım,

Sunuş yolu, alıştırma ile öğretim, 

Araştırma inceleme,  katılımla öğretim,

Anlatım,

Tartışma,

Soru–cevap,

Bireysel çalışmalar,

Gösterip yaptırma,

Beyin fırtınası,

Görsel okuma,

Çıkarımda bulunma

İstasyon Tekniği

Beyin Fırtınası Tekniği

Flipped Classroom

PROJEYİ HAZIRLAYAN

Figen DEMİREL

Şehit Emre Tunca İlkokulu Çubuk/Ankara/Türkiye


Yorumlar

  1. Projede emeği geçen öğretmenlerime teşekkür ederim. Güzel bir ekip olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birlikte çalışıp öğrenmek öğretmek çok keyifliydi.Herkesin emeğine sağlık.

      Sil
  2. Bütün arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.Güzel bir proje oldu.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder